Lør. 23. feb
17.00 - 18.00
Beskrivelse:
Foredrag med Jørgen Aamodt:
TURPLANLEGGING FOR TOPPTUR OG FARESIGNALER VI MÅ TA HENSYN TIL I FJELLET

Lørdag 23 februar, kl. 17.00 på Gravsetstugu, Hemsedal.

For medlemmer av Hemsedal Skiforening inviterer vi til foredrag med Jørgen Aamodt.
Her får du praktiske tips til toppturen, hvordan du best planlegger turen og hvilke faresignaler du skal se etter i forhold til skredfare.

Jørgen har 25 års veiledererfaring innen snø, fjell og is og er internasjonalt godkjent tindevegleder. Han har studert friluftsliv i tre år ved høyskolen i Bø og har bidratt til flere bokutgivelser om ski og klatring. Når NORTIND skal utdanne nye tindevegledere brukes Jørgen som veileder innen emnene snø, ski og skred. Han bor i Hemsedal der han også arbeider for NVE som skredvarsler og som skredobservatør.

Her blir det mye å hente for alle ski og turglade medlemmer. Foredraget varer ca en time og det blir tid til å spørre eller prate med Jørgen i etterkant. Det blir mulighet for kjøpe kaffe mm på Gravsetstugu. Velkommen!

Vis mer informasjon

Søn. 14. apr
11.00 - 14.30
Beskrivelse: PALMESØNDAG 14. APRIL i 2019 blir det femte gang i historien vi arrangerer Barnas Holmenkolldag på Gravset i Hemsedal. Sist gang deltok 532 barn i alderen 3 – 12 år.

Vis mer informasjon